قیمت ساختمان پیش ساخته ضد زلزله

گروه صنعتی Caren Altay از چهار برند Caren Panel، Caren Design، Caren Saze و Caren Connex تشکیل شده است.

با شدت یافتن اثرات عوامل طبیعی بر سازه ها امروزه ساخت ساختمان های ضد زلزله بسیار گسترش یافته است. اما به علت هزینه بر بودن ساخت این گونه سازه امروزه بیشتر از ساختمان پیش ساخته ضد زلزله برای سکونت استفاده می شود. در این گونه سازه ها از متریال های مختلفی جهت ساخت بهره برده شده است.

ساختمان پیش ساخته ضد زلزله

به علت قرار گرفتن کشور ایران بر روی خط زلزله هر ساله زلزله های زیادی در شهرهای مختلف روی می دهد که بسته به شدت آن باعث خرابی های جزئی تا کلی در بیشتر این مناطق می شود. برای همین ساخت سازه هایی که اثرات مخرب این عوامل طبیعی را کمتر نماید در دستور کار برنامه ریزان دولت قرار گرفته است.

ساختمان های پیش ساخته ضد زلزله یکی از بهترین سازه ها برای کم نمودن اثرات این بلایا است. متریال مصرف شده در این سازه ها به گونه ای است که علاوه بر دارا بودن تمامی ویژگی ها و امکانات یک منزل مسکونی از مزایایی همچون مقاومت بالا در برابر انواع شرایط جوی مخصوصا زلزله نیز بهره برده است.

همچنین بخوانید: سقف و دیوار پیش ساخته ساندویچ پانل

قیمت ساختمان پیش ساخته ضد زلزله

ساخت سازه های پیش ساخته

با تمایل روز افزون جمعیت به سازه ها پیش ساخته هر روز با توجه به نیاز بازاربر مزایای این سازه ها افزوده می شود و از متریال های با کیفیت تر با ویژگی های برتر در آن استفاده می شود. امروزه سازه های پیش ساخته از ویژگی هایی نظیر طول عمر بالا و مقاومت در برابر زلزله های شدید نیز بهره برده اند.

معماران و طراحان این گونه سازه ها ساختمان پیش ساخته ضد زلزله را به گونه ای طراحی و ساخته اند که در آن از کلیه امکانات رفاهی استفاده شده است و علاوه بر آن قیمت آن تا حدود یک سوم یک بنای سنتی کاهش یافته است.

با چنین مزایایی هر فرد علاقمند داشتن چنین سازه هایی است. عموما در ساخت سازه های پیش ساخته از مواد و مصالحی چون ساندویچ پانل استفاده می شود که دراای انواع مختبف با کاربردهای متفاوت می باشد. به طور کلی دارای دو نوع ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری می باشد که برای دیواره و سقف مورد استفاده قرار می گیرد.

متریال بدنه و سقف در ساختمان پیش ساخته ضد زلزله

بیشتر سازه هایی که به صورت سنتی ساخته می شوند برای کم نمودن اثرات زلزله از متریال های سبک در ساخت خود استفاده می نمایند. مصالحی مانند بتن آرمه و بلوک های سبک و استفاده از فوم یونولیت بهترین راه کار برای سبک نمودن این سازه ها است. علاوه بر آن استفاده از انواع ترفندهای معماری نیز باعث می شود تا ساختمان ها در هنگام زلزله بر روی صفحات زیرین خود بلغزند و این لغزیدن آرام مانع ازهم پاشیدگی مصالح و ساختمان در هنگام وقوع زلزله می شود.

در ساخت ساختمان پیش ساخته ضد زلزله نیز از متریال های منعطف و با دوام استفاده شده است. این متریال ها علاوه بر تامین نیازهای یک سازه در هنگام بروز زلزله از ایجاد خرابی و صدمات جانی و مالی جلوگیری می نماید.

ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری یکی از بهترین متریال ها در ساخت این سازه است. مقاومت بالا و طول عمر زیاد از مزایای این متریال است همچنین نوع اجرای ساندویچ پانل مانع از آسیب دیدگی در ساختمان پیش ساخته ضد زلزله در هنگام بروز حوادث طبیعی می شود.

همچنین بخوانید: ساخت ساختمان پیش ساخته با کمترین هزینه

قیمت ساختمان پیش ساخته ضد زلزله

قیمت ساختمان پیش ساخته

معمولا افرادی که تمایل به خرید سازه های پیش ساخته دارند قیمت برای آنان در اولویت قرار دارد. این سازه ها در مقایسه با سازه های سنتی از قیمت کمتری برخوردار هستند و برای همین تمایل افراد برای خرید این گونه سازه ها بیشتر از سازه های سنتی است. همچنین سرعت در ساخت و تنوع در متریال و طراحی نیز باعث باز بودن دست افراد در هنگام انتخاب نوع سازه است.

برای همین عوامل متعددی باعث می شود تا قیمت ساختمان پیش ساخته ضد زلزله تغییر نماید که نوع متریال بدنه و سقف از مهم ترین عوامل است. از دیگر عوامل نیز می توان به این موارد اشاره نمود.

  • نوع اسکلت بندی
  • نمای بیرونی و نمای داخلی
  • نوع متریال بدنه و سقف
  • نوع کف سازه
  • نوع عایق بندی
  • پوشش دیوارها و سقف از داخل
  • تعداد امکانات نصب شده در سازه
  • نوع درب و پنجره نصب شده
  • ابعاد و اندازه های سازه
  • مقاومت سازه در برابر عوامل طبیعی
  • قیمت آهن در بازار و نوسانات بازار ارز

ساندویچ پانل کارن آلتای در تهران و شهرستان

شرکت تولیدی ساندویچ پانل کارن آلتای با عرضه محصولات خود با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به تولید کنندگان سازه های پیش ساخته خدمات ارائه می نماید. قیمت ساندویچ پانل های این شرکت بسته به نوع آن بسیار مناسب بوده و همچنین می توانید از خدمات پس از فروش این شرکت نیز بعد از خرید محصولات استفاده نمایید. برای اطلاع از انواع ساندویچ پانل و ساختمان پیش ساخته توسط تیم کارن آلتای با کارشناسان ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

همچنین بخوانید: خرید انواع ساندویچ پانل سقفی

قیمت ساختمان پیش ساخته ضد زلزله

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *