اجرای ساندویچ پانل

گروه صنعتی Caren Altay از چهار برند Caren Panel، Caren Design، Caren Saze و Caren Connex تشکیل شده است.

ساندویچ پانل ها مصالح پیش ساخته جدید هستند که به سبب ساختار ویژه و منحصربه فردشان، استفاده از آن بسیار به صرفه تر از مصالح سنتی است. اجرای ساندویچ پانل به صورت ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی توسط مهندسین و متخصصین این حوزه انجام می گیرد. از همین رو ما در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی را هر چند به صورت مختصر اما مفید در خصوص جزئیات نصب و مراحل اجرای ساندویچ پانل در اختیار شما خوانندگان عزیز و محترم قرار دهیم؛ پس با ما تا پایان این متن همراه باشید.

آشنایی با ساندویچ پانل

امروزه در صنعت ساختمان سازی دیگر با موانع و مشکلات زیادی رو به رو نیستیم؛ به طوری که طراحی و تولید مصالح پیش ساخته جدید کار را بسیار برای مهندسان و سایر افراد راحت کرده و به سرعت می توان ساختمانی را بنا کرد. یکی از این مصالح پیش ساخته انواع ساندویچ پانل هستند که خواص و ویژگی های در نظر گرفته شده برای آن باعث شده که این نوع از مصالح نسبت به مصالح سنتی از جایگاهی برتر برخوردار باشند.

به طور کلی ساندویچ پانل ها متشکل از سه لایه بود که لایه میانی آن از مواد مختلفی نظیر فوم پلی یورتان، پلی استایرن و یا پشم سنگ ممکن است که شکل گرفته باشد و نقش یک عایق حرارتی و رطوبتی را برای ساختمان پیش ساخته ایفا خواهد کرد. مواد به کار رفته در لایه های درونی و بیرونی ساندویچ پنل نیز ورق های فلزی آلومبنبوم، گالوانیزه و یا آلوزینک می باشد.

همچنین بخوانید: راهنمای خرید ساندویچ پانل

اجرای ساندویچ پانل

نحوه اجرای ساندویچ پانل

اجرای ساندویچ پانل کار بسیار ساده ای بوده و به سرعت می توان آن را در محل تعیین شده نصب کرد. این ویژگی از مزایای این گونه از مصالح پیش ساخته به شمار آمده و به کاهش چشمگیر هزینه های پروژه های طولانی مدت نیز کمک شایانی خواهد کرد. به طور کلی دو روش برای نصب و اجرای ساندویچ پنل وجود دارد که در قست زیر به آن اشاره کرده ایم :

-نصب با زیرسازی فلزی

این روش بیشتر برای اجرای ساندویچ پانل دیواری کاربرد داشته و مواردی نظیر نمای ساختمان ها و یا سرویس های بهداشتی احتیاجی به زیرسازی فلزی برای نصب این نوع از ساندویچ پانل ها نیست. در واقع برای نصب با زیرسازی فلزی تنها کافی است که با استفاده از پروفیل های سبک گالوانیزه، یک شبکه فلزی را در خلاف جهت نصب ساندویچ پانل به کار برد. بنابراین این نصب خلاف جهت، شرایطی را برای اتصال ساندویچ پانل و پروفیل زیرسازی توسط پیچ سرمته دار در محل های تلاقی آنها به وجود می آورد. همچنین نکته مهم در خصوص اجرای ساندویج پانل طبق این روش که می توان به آن اشاره کرد، نصب افقی آنها در مناطقی با امکان بارندگی زیاد است تا میزان نفوذ آب به درون سازه به حداقل ترین مقدار خود یعنی صفر برسد.

-نصب بدون زیر سازی فلزی

اجرای ساندویچ پنل با روش بدون زیر سازی عمدتا برای مواقعی به کار می رود که قصد داشته باشیم آن را بر روی دیوارهایی که از قبل کاشی کاری یا گچ شده نصب کنیم. به این ترتیب تنها کافی است که دیوار مورد نظر فاقد هر گونه برجستگی و موج بوده و به وسیله رول پلاک و پیچ، ساندوچ پانل را می توان به راحتی در قسمت فاق و زبانه نصب کرد.

همچنین بخوانید: ساخت ساختمان پیش ساخته با کمترین هزینه

 

اجرای ساندویچ پانل

نکات لازم برای نصب و اجرای ساندویچ پانل

همواره لازم است که نکات و جزئیاتی را برای نصب و اجرای ساندویچ پانل سقفی و یا دیواری مد نظر خود قرار داد تا با رعایت آن ها هنگام اجرای ساندویچ پانل بتوان به بهبود و افزایش سرعت انجام کار و کاهش هزینه ها کمک شایانی کرد. در ادامه برخی از این نکات در خصوص اجرای ساندویچ پانل آورده شده است:

  • عدم نیاز به استفاده از ورق فلزی در دو طرف ساندویچ ‌پانل در هنگام نصب بر روی دیوار با روش بدون زیرساز
  • استفاده از ساندویچ پانل های دارای عایق حرارتی و صوتی، مقاوم با توجه به شرایط محیطی برای بالا بردن کیفیت سازه
  • استفاده از انواع پیچ مخفی بجای ساندویچ پانل های معمولی برای زیبایی سازه
  • دقت به روش قرار گیری زبانه و فاق ساندویچ پنل به منظور آب بندی سازه و استفاده از چسب های سیلیکونی
  • استفاده از پیچ های واشر دار مخصوص برای نصب و اجرای ساندویچ پانل دیواری و سقفی
  • استفاده از فلاشینگ ها و آبروها در اجرای ساندویچ پانل سقفی به منظور زیبایی و آبندی سازه
  • توجه ویژه به شدت وزش باد محیط، فاصله بین ستون ها و محل نصب و عرض و ارتفاع پانل ها

هزینه نصب ساندویچ پانل

ساندویچ پانل تهران و سایر شهرها همواره بر حسب شرایط تاثیر گذار بر بازار مصالح ساختمانی همچون نوسانات بازار ارز و شرایط اقتصادی کشور محاسبه و تعیین می شود. لذا برای کسب اطلاعات دقیق تر در خصوص این نوع از مصالح پیش ساخته نسل جدید و قیمت ساندویچ پانل با کارشناسان کارن پنل از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید. همچنین برای نصب و اجرای ساندویچ پانل توسط متخصصین نیز می توانید با ما در ارتباط باشید.

همچنین بخوانید: خرید و فروش ساندویچ پانل تهران

اجرای ساندویچ پانل

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *